MixinTheBox

محیطی آنلاین برای یادگیری و درک علم زیبای میکس و مسترینگ به شکل درست و طبق استاندارد جهانی

MixinTheBox

محیطی آنلاین برای یادگیری و درک علم زیبای میکس و مسترینگ به شکل درست و طبق استاندارد جهانی

اگر به دنبال یادگیری اصولی میکس و مسترینگ هستید و واقعا عاشق این کارید، مخصوصا در دنیایی که حتی پکیجای فروشی مطالب رو به شکل اصولی و عمیق توضیح نمیدن؛ این وبلاگ کمکتون میکنه به خواستتون برسید! ما در این وبلاگ درباره ساختار و ریشه پلاگین ها، روش استفاده و ترکیبای بهتر، پلاگین های موثر برای هر نوع صدا و بهینه ترین حالت میکس رو بررسی میکنیم.

بنده مصمم هستم. نویسنده اصلی سایت. سابقه زیادی در زمینه میکس و مسترینگ و آهنگسازی دارم و میخوام این هنر رو به شما هم یاد بدم.
با آرزوی موفقیت

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

پلاگین کاربردی Presonus Fat Channel

جمعه, ۱۹ شهریور ۱۴۰۰، ۰۹:۴۹ ب.ظ

 

پریسونوس شرکت آینده نگر و روشن فکریه. از همون اوایل هم شروع کرد به ساخت سخت افزار های نوآورانه و کلاس جهانی! در این بین شبیه سازی های انجام شده از روی سخت افزار هم وجود داشت. پلاگین Fat Channel نمونه بارز این شبیه سازی به شکل کاملا جامع و کاربردی هستش! این پلاگینانواع شبیه سازی از جمله کمپرسور های ترنزیستوری و نوری/تیوبی تا اکولایزر های پسیو و اکتیو رو در خودش داره! در این عکس شما دارین کمپرسور نوری و اکولایزر پسیو رو مشاهده می کنید.

 

توضیح فنی:

پلاگین فت چنل، به ترتیب، تشکیل شده از لو فیلتر و گیت، بخش کمپرسور، بخش اکولایزر و بخش لیمیتر هست. دقیقا تمام نیاز های شما در یک پلاگین! 

در قسمت لو پس و گیت، کل پروسه توسط پلاگین دیجیتالی و غیر قابل تغییر صورت میگیره که بیشتر از کافیه! اما در بقیه بخش ها مثل کمپرسور و اکولایزر، شما قادرید بین پلاگین دیجیتال که به صورت پیشفرض قرار داره، و پلاگین های آنالوگ، جابجا شید و رنگ و حس مورد علاقتون رو پیدا کنید!

در نهایت هم میتونید با لیمیتر، به شدت ولوم یا کنترلی که در نظر دارید، برسید.

 

وقتی روی فلش کنار Compressor کلیک می کنید، این تصویری هست که مشاهده میشه:

 

 

برای بنده صرفا سه کمپرسور در دسترسه که یکیشون دیجیتاله بقیه آنالوگ. به ترتیب از چپ، دیجیتال، نوری تیوبی و فت. تعداد شبیه سازی شده های در دسترس نسبت به لایسنس شما قراره متفاوت باشه.

 

کاربرد:

به دلیل اینکه در این نوع چنل استریپ، انتخاب شما بسیار زیاده، متریالی که قابل استفاده هست هم؛ محدوده خاصی نداره و تنها محدودش، خلاقیت شماست!

چنین پلاگین های جامعی، مزیت های جالب و کاربردی دارن! برای مثال شما یک پلاگین از محیط میزبانتون لود میکنید (که سبکتر و بهینه تر از بقیه پلاگیناست) که پروسه زیادی رو در یک پلاگین انجام میدید و به نتیجه میرسونید (باز هم بهینه تر و باعث مصرف کمتر از منابع سیستم). این یعنی یک برد قطعی در پروژه هایی نزدیک صد لاین یا بیشتر!

مثال دیگه میتونه این باشه که شما با طی کردن پروسه کمتری خلاقیتتون رو پیاده میکنید! این خودش باعث حفظ خلاقیت و سریع پیاده شدنش میشه! اصلا ابزار یک طرف قضیست، راحت بودن دسترسی و سرعت دسترسی طرف دیگه ی قضیه که خیلی هم حائز اهمیته!

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی