MixinTheBox

محیطی آنلاین برای یادگیری و درک علم زیبای میکس و مسترینگ به شکل درست و طبق استاندارد جهانی

MixinTheBox

محیطی آنلاین برای یادگیری و درک علم زیبای میکس و مسترینگ به شکل درست و طبق استاندارد جهانی

اگر به دنبال یادگیری اصولی میکس و مسترینگ هستید و واقعا عاشق این کارید، مخصوصا در دنیایی که حتی پکیجای فروشی مطالب رو به شکل اصولی و عمیق توضیح نمیدن؛ این وبلاگ کمکتون میکنه به خواستتون برسید! ما در این وبلاگ درباره ساختار و ریشه پلاگین ها، روش استفاده و ترکیبای بهتر، پلاگین های موثر برای هر نوع صدا و بهینه ترین حالت میکس رو بررسی میکنیم.

بنده مصمم هستم. نویسنده اصلی سایت. سابقه زیادی در زمینه میکس و مسترینگ و آهنگسازی دارم و میخوام این هنر رو به شما هم یاد بدم.
با آرزوی موفقیت

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

کمپرسور آنالوگ Bx-Opto

جمعه, ۱۹ شهریور ۱۴۰۰، ۰۶:۴۴ ب.ظ

 

با سلام خدمت شما عزیزا

پلاگین bx_opto از شرکت BRAINWORX یک پلاگین شبیه سازی شده از کمپرسور سخت افزاری نوری/تیوبی هست که به کار شما گرما و تعادل خوبی میبخشه که در کنار صدای شفاف و انعطافش نسبت به متریال کار، صداهای مصنوعی یا اضافی نداره!حتی در گین ریداکشن بسیار بالا و کاملا اینگیج شدن، بر خلاف اکثر پلاگینا؛ صدایی شفاف و بدون کلیپینگ یا دیستورد شدن خروجی میده!

 

برای درک کار این پلاگین، نمونه های صوتی زیر رو چک کنید:

وکال بدون فشرده سازی

وکال با فشرده سازی 6- dB

وکال با فشرده سازی 20- dB

 

همینطور که شنیدید، کمپرسوری بسیار تمیزه و صدایی شفاف داره. حجم خوبی هم به کار میده.

 

توضیح فنی:

این کمپرسور بسیار ساده و سرراسته! با پیچ Peak Reduction، مقدار درگیر بودن رو مشخص میکنید. Output هم برای افزایش ولوم خروجیه. پیچ Speed که بسیار کاربردی و فنیه، برای کنترل پاسخ دهی یا ریسپانس کمپرسور با تغییر اتک و ریلیز کاربرد داره. وقتی پیچ Speed روی مقدار 100 قرار داره، کمپرسور در سریعترین حالت پاسخگویی هست که باعث کنترل بهتر ترنزینت ها میشه. وقتی روی 0 قرار داره، در آروم ترین حالت پاسخگویی هست که صدایی نرم و زیبا خروجی میده.

بخش کاربردی Sidechain هم بهتون اجازه میده قسمت مشخصی از فرکانس هارو یا به شکر بِل، یا های پس و لو پس، کنترل کنید. مثلا میشه به عنوان دی اسر برای فرکانسای بالا یا به عنوان ری هارش برای فرکانسای اطراف 3000 یا حتی دی باکسی برای فرکانسای پایینی مید رنج استفاده کرد!

پیچ Mix هم که واضحه :/ برای کمپرسور موازی کاربرد داره. که صرفا یکمی مزه کمپرسور رو بهش اضافه کنید یا کاملا درگیر باشه.

 

کاربرد:

از کاربردای این کمپرسور، تقریبا میشه گفت روی کل متریال صوتی! چون بسیار انعطاف پذیر هست و صدای طبیعی داره، برای هر متریالی از درام تا وکال و استرینگ، قابل استفادست. حتی میتونید برای تکنیک کمپرسور موازی در درام هم ازش استفاده کنید! به طوری که سیگنال کپی رو بفرستین یک لاین دیگه و در اون لاین با این کمپرسور فشرده سازی اطراف 12 دسیبل انجام بدین. بهتره پیچ اسپید روی 100 باشه در این تکنیک. رنگ فوق العاده و زیبایی به کار میبخشه! برای وکال هم همین تکنیک جوابه.

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی