MixinTheBox

محیطی آنلاین برای یادگیری و درک علم زیبای میکس و مسترینگ به شکل درست و طبق استاندارد جهانی

MixinTheBox

محیطی آنلاین برای یادگیری و درک علم زیبای میکس و مسترینگ به شکل درست و طبق استاندارد جهانی

اگر به دنبال یادگیری اصولی میکس و مسترینگ هستید و واقعا عاشق این کارید، مخصوصا در دنیایی که حتی پکیجای فروشی مطالب رو به شکل اصولی و عمیق توضیح نمیدن؛ این وبلاگ کمکتون میکنه به خواستتون برسید! ما در این وبلاگ درباره ساختار و ریشه پلاگین ها، روش استفاده و ترکیبای بهتر، پلاگین های موثر برای هر نوع صدا و بهینه ترین حالت میکس رو بررسی میکنیم.

بنده مصمم هستم. نویسنده اصلی سایت. سابقه زیادی در زمینه میکس و مسترینگ و آهنگسازی دارم و میخوام این هنر رو به شما هم یاد بدم.
با آرزوی موفقیت

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

چرا کمپرسور آنالوگ؟

جمعه, ۱۹ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۲۳ ب.ظ

 

شاید کلی مطلب در سراسر وب درباره پلاگینای آنالوگ خوندین. ولی آخرش از خودتون پرسیدین: چرا کمپرسور آنالوگ؟ :/

 

پلاگین کمپرسورای آنالوگ ریشه سخت افزاری دارن. یعنی از روی یک سخت افزار کمپرسور شبیه سازی شدن. معمولا این سخت افزار یا از یک شرکت مشهور و کلاس جهانیه یا یک سخت افزار مشهور، با کیفیت و فوق العاده! البته معیار شبیه سازی کیفیت و ساختار اون دستگاهه.

در دنیای امروزی که تجهیزات آنالوگ خیلی کمتر از سال 1960 استفاده میشن و میکس و مسترا بی روح شدن، پلاگینای آنالوگ باعث میشن اون حال و هوای سخت افزارای کلاسیک رو به کارتون تزریق کنید! نمونش پلاگین TLA-100A که هم گرما و روح به کار میده هم شفافیت و پانچ! این کمپرسور از سومیت آدیو هست که توسط سافتیوب شبیه سازی شده.نکته جالب درباره این سخت افزار، هیبریدی بودنشه! تیوبی و سالید استیت هم زمان! برای همین شفافیت خاصی در کنار پانچ و گرما به کار میبخشه. 

 


 

به قول آقای کریس لورد اِلجی; شما کمپرسور آنالوگ میارید که تفاوت حس کنید. اگه تفاوت حس نمی کنید، پس برای چی میارید؟

هدف اصلی کمپرسور های آنالوگ، شبیه سازی رنگ، ماهیت و ریسپانس سخت افزاره. البته تا جایی که امکان داره! شرکت های زیادی هم مشغول این کارن. یک سریا مشهور شدن و اومدن بالا یک سریا هم آنچنان سرو صدا نکردن اما کیفیتای خیلی خوبی ارائه میدن!

شاید تا حالا اسم Q84 به گوشتون نخورده! یا CompLA! یا همین TLA-100A! این نشون میده شما هم مسیر مارکتینگ و بازارین. نه هم مسیر کیفیت و بهترین! شایدم عادت دارین به یک سری پلاگین مشخص بچسبین و کنکاش نکنین!

 

پلاگین کمپرسور های آنالوگ یا حتی اکولایزرا و پری امپای آنالوگ، میکس شمارو زنده میکنن و باعث میشن خشکی و سردی فضای دیجیتال به فضای کارتون غلبه نکنه! اتفاقا باعث خلق محتوای عالی و تمیزی هم میشن! 

دقت کنید، شبیه سازی آنالوگ رو دارین اما نویز و صداهای اضافی رو نه! ینی بهشت!!!

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی